مدرسه یادگیری

مکانی برای توسعه و رشد

مدرسه یادگیری

مکانی برای توسعه و رشد

مدرسه یادگیری

میلاد محی الدین هستم. متولد شهریور 1368 در کرمانشاه،فارغ التحصیل رشته مهندسی برق قدرت از دانشگاه آزاد، دارای اجازه نامه علوم شرعی. انسان ذاتا موجودی علاقمند به رشد و یادگیری است. این غریزه فطری را باید ارج نهیم و در راه پیشرفت آن قدمهای قوی برداریم. لذا در این بلاگ سعی در ارائه آنچه آموخته‌ام دارم.

فناوری آموزشی چه تاثیری روی پیشرفت دانش‌آموزان دارد؟

میلاد محی الدین | چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۰۴:۰۷ ب.ظ

محققان پی برده‌اند که فناوری تنها عامل در ارزیابی پیشرفت دانش‌آموزان نمی‌باشد و باید در نظر گرفت توانایی‌اش در بکارگیری مهارت‌های فکری در سطح بالاتر چقدر است؟

شواهد نشان می‌دهد که کاربردهای فناوری در صورتی تفکر در سطح بالاتر را پشتیبانی می‌کند که بتوانند دانش‌آموزان را از طریق محتوی یادگیری گروهی در کارهای پیچیده و معتبر درگیر کنند.

اگر مربیان از دانش جمعی هنگامی استفاده کنند که فناوری پیشرفت زیاد دانش‌آموز را پشتیبانی می‌کند در این صورت می‌توانند بهترین فناوری ها را برای مدارس یا حوزه های خاص، با توجه به نیازهای ویژه آنها، در نظر بگیرند.

چرا سیستم آموزشی پایه (مدارس) تکنولوژی را پس زدند؟

در دو دهه اخیر با واژه‌ی جدیدی به نام مدارس هوشمند برخوردیم! اما براستی بازده این مدارس چه بود؟

یا بحث هوشمندسازی مدارس! آیا الزاما با وجود یک عدد لب تاب در هر کلاس آن مدرسه هوشمند شده؟

مشخص است برنامه‌ریزی‌ها بسیار ضعیف بوده و دستگاه اجرایی آموزشی بسیار ضعیف عمل کرده که هنوز نتوانسته‌ایم بحث مهارت‌آموزی را در مدارس جاری کنیم.

البته می‌توان به چند عامل بسیار قوی در ناکارآمدی این پروژه اشاره کرد :

نبود نیروی ماهر و صنعتی در مدارس، ضعف بنیه علمی و مهارت‌محور، نبود امکانات، ضعف بنیادی در سیستم آموزشی، غلبه تئوری پروری بر مهارت‌پروری و ...

چگونه مدارس می‌توانند تضمین کنند که تکنولوژی در پیشرفت دانش‌آموزان موثر است؟

برای پشتیبانی از کاربرد فن‌آوری به چه عواملی نیاز است؟ حوزه‌های آموزشی با استفاده از چه منابعی می‌توانند فن‌آوری را برنامه‌ریزی کنند که تاثیر مثبت روی پیشرفت دانش‌آموزان داشته باشد و چگونه می‌توانند این سرمایه‌گذاری را توجیه کنند؟

برای پاسخ به این سوالات مربیان باید روی فناوری و پیشرفت دانش‌آموز و عوامل بافتی موثر بر اهداف یادگیری تحقیق کنند، پیشرف‌های سریع در فناوری چند رسانه‌ای و ارتباط از راه دور که بدلیل نیاز برای توسعه استانداردهای آموزشی برای پیشرفت دانش‌آموزان انجام می‌شود و مورد توافق مربیان است منجر به توقعات جدیدی شده است مبنی بر چگونه اینکه فن‌آوری آموزشی می‌تواند یادگیری فعال و معنی‌داری را برای دانش‌آموزان پشتیبانی کند.

لزوم همراهی استاد با دانش‌آموز

تعالیم دینی و روانشناسی موکد این قضیه است که برای فراگیری دانش و مهارت همواره وجود استاد و مربی در کنار متربی لازم وضروری است تا موجب پیشرفت روحی و علمی و عملی وی شود . لذا صرف وجود تکنولوژی موجبات پیشرفت را فراهم ننموده و وجود منتور و معلم در کنار دانش‌آموز الزامی است .

تاثیر فناوری بر یادگیری دانش‌آموز

اکنون محققان تحقیق پیچیده‌تری را آغاز نموده‌اند که تاثیر استفاده از فناوری را روی یادگیری دانش‌آموزان بررسی می‌کند. آنان همچنین در حال ارزیابی توانایی دانش‌آموزان برای درک پدیده‌های پیچیده تجزیه، تحلیل و ترکیب کردن چند منبع اطلاعاتی و آماده کردن نمونه‌ای از دانش آنها می‌باشند. این نمونه‌ها از یادگیری تلفیقی و پشتیبانی شده به وسیله فناوری،به جای حفظ کردن طوطی‌وار و کسب مهارت‌های مجزا، روی توانایی دست یافتن به اطلاعات و تفسیر و ترکیب کردن آنها تاکیید می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی